Skriv værdifulde kundehistorier
– sådan får du skabt case stories, der giver værdi for læseren
Alt for mange tænker, at kundehistorier handler om, at en god kunde bare roser dig til skyerne. Sådanne historier styrker måske dit ego. Men de bidrager reelt ikke ret meget til styrkelsen af dit brand.
Kenneth Ley Milling, journalist & kommunikationsrådgiver
Kundehistorier – eller case stories – er generelt en rigtig, rigtig god ide. De viser, at andre har tillid til dig og dit produkt eller din service. Det er samtidig dokumentation for, at du evner at gå den ekstra mil for kunden og oparbejde goodwill hos dem.
Men… Skal din kundehistorie for alvor gøre indtryk på andre end din mor, så skal den altså overvejende handle om kunden; ikke om dig og dit produkt.
Det er her mange falder i; og det er en skam.
Fokus på værdien for rigtige mennesker
For mange virksomheder er kundehistorier en del af den samlede kommunikationsindsats; og nu kalder jeg det med vilje kommunikation – ikke bare marketing. Det er der en god grund til.
En ‘Case Story’ er ofte noget af det mest læse/seværdige indhold på virksomheders websites. Særligt hvis de er lavet, skrevet og fortalt godt. Er de det, så er der også en god sandsynlighed for, at de også understøtter det overordnede værdigrundlag i virksomheden, som igen bare forstærker din troværdighed endnu mere.
Hos StoryLoft får du altid kundens historie – herunder rejsen, de har været på. Her er værdien af løsningen i fokus; den din kunde for alvor nu nyder. Vi giver så at sige mikrofonen til din kunde, og lader ham/hende fortælle selv.
Dét kan andre nemlig identificere sig med og bruge til noget.

Photo: ThisIsEngineering © 2020
Få hjælp til din Case Story
Har du brug for hjælp til at skabe en nærværende og ægte kundehistorie, så ræk ud. Skal fortællingen blive rigtig god, interessant og værdiskabende for dine øvrige kunder, så skal flere journalistiske værktøjer typisk tages i brug. Og dem finder du hos StoryLoft.
Har du brug for at ideudvikle eller få et par råd med på vejen, så ring, skriv eller brug kontaktformularen her på siden.
Så starter vi med en kop kaffe. Det har disse virksomheder for eksempel gjort:


