Gør dine SoMe-opslag relevante

– Hav altid relevansen for din modtager i tankerne

Vi er typisk ivrige efter at fortælle andre, hvor gode, dygtige eller heldige vi er. Men vi glemmer mange gange, at tjekke efter om nogen overhovedet lytter. Det sidste gør folk kun, når emnet og indholdet er relevant for dem. Alt andet for dem er bare støj.

– Kenneth Ley Milling, journalist


(Fra StoryLofts kanal på YouTube)

De fleste virksomheder og organisationer benytter i dag én eller flere ‘Social Media’-kanaler – enten til at markedsføre sig selv, sine produkter og services, eller til at indlede kommunikation med kunder, leverandører og andre vigtige interessenter.

Der er enormt meget nyt indhold at forholde sig til hver dag. Så skal du undgå at ende som offer for brugernes ‘advert blindness‘, så skal du stå tidligt op.

What’s in it for me?

Hvilken type indhold (video, billeder, emojis, sjove tekster), der hitter bedst, når du skal FANGE folks opmærksomhed, skifter næsten med sæsonerne.

Men skal du skabe varige relationer og loyale følgere, så skal én ting 100% være til stede, hver gang du lægger noget op.

Det skal være relevant for andre end dig selv!

Dét kræver – for mange – et totalt fokusskift, og for de fleste en del mere omhyggelighed i ordvalget og vinkling af indholdet.

Det er dét, du kan få hjælp til hos StoryLoft.

Vi skal ikke bare pumpe indhold ud på Social Media; vi skal sikre, at indholdet er:

  1. Modtagerfokuseret
  2. Relevant og aktuelt
  3. Værdiskabende for andre

På StoryBloggen kan du få hjælp til, hvordan du kommer i gang med at lave bedre kommunikation på de sociale medier. Du kan finde den i top-menuen her på siden.

Har du brug for hjælp til dit løbende indhold på SoMe, så kontakt mig gerne for coaching, undervisning eller konkret opgaveløsning.

Det har flere virksomheder gjort. Blandt andre:


Ifølge det internationale magasin Forbes signalerer godt sprog: ’Attention to detail’, ’Critical thinking’ og ’Intellectual aptitude’. Omvendt sjusker man med sproget, kan det ifølge Forbes være en karrierebremse og resultere i svigtende indtægt for en virksomhed.

Like most other websites StoryLoft.dk uses cookies. They aim to track traffic and ensure optimal site performance only - quite bland and boring, actually. Click [Accept] to carry on (with bland cookies).