Rådgivning handler ofte om ‘hvorfor’

– styrken af dine værdier kan afgøre din succes

God rådgivning handler først og fremmest om at lytte. Skal man ramme rigtigt, skal man have et klart svar på, ‘hvad’ man præcist vil sende ud og ikke mindst ‘hvorfor’, det er vigtigt for modtageren. Først derefter kan man diskurere ‘hvor’ og ‘hvordan’.

Kenneth Ley Milling, journalist & kommunikationskonsulent

Mange virksomheder har så meget fokus på produktet eller den service, de udbyder, at de glemmer at beskrive kundens værdi af et givet produkt eller ydelse. Det giver ofte et uskarpt og navlebeskuende fokus, som skader dit overordnede budskab og ultimativt gør din kommunikation uinteressant.

Få en god strategi på plads

Det er derfor altid en god ide at genbesøge sit strategiske værdigrundlag med jævne mellemrum. Indholdet og konteksten i din kommunikation skal nemlig leve op til dine egne værdier.

Dét kan StoryLoft hjælpe dig med!

Man taler ofte om ‘identitet‘ over for ‘image‘. Det første er dét, du ser dig selv som – din ‘identitet‘. Det andet er dét, som omverdenen ser i dig – dit ‘image‘. Virksomheder, hvor der er fuld overenstemmelse mellem identitet og image, har typisk godt styr på værdigrundlaget.

Når vi har det på plads, kan vi diskuere format, medie, platform og timing til din kampagne eller historie.

Timing is everything

Rådgivning hos StoryLoft kan handle om alt fra afklaring af medievalg og format til en analyse af målgrupper og kommunikationens overordnede udtryk.

En afdækning af, hvilke medier, som kunne være relevante at målrette sine pressetekster til, hører også med til god rådgivning. Her kan det nogle gange være en ide at tænke lidt kreativt og skyde i en uventet og ny retning.

Men intet slår ‘god timing‘. Hvornår er målgruppen tilstede? Hvornår har medierne redaktionsmøder? Hvem sidder med stofområdet hos mediehuset? Hvilke andre nyheder er man oppe imod? For virksomheder, som ønsker at udgive jævnligt kan en såkaldt ‘media mapping’ være en god ide.

Aktualitet‘ er ét af væsentligste nyhedskritier hos mange mediefolk. Så overvej altid, hvornår du udsender hvad til hvem.

Har du brug for rådgivning?

Efter mere end 20 år inden for journalistik og medier, har jeg stille OG besvaret mange typer af spørgsmål gennem årene. Har du derfor brug for hjælp og rådgiving til strategi eller til konkrete opgaver, så er StoryLoft et godt sted at starte.

Ring, skriv en mail eller brug kontaktformularen her på sitet.

Det har flere virksomheder allerede gjort; blandt andre:


Ifølge det internationale magasin Forbes (2013) signalerer godt sprog: ’Attention to detail’, ’Critical thinking’ og ’Intellectual aptitude’. Omvendt sjusker man med sproget, kan det ifølge Forbes være en karrierebremse og resultere i svigtende indtægt for en virksomhed.

Like most other websites StoryLoft.dk uses cookies. They aim to track traffic and ensure optimal site performance only - quite bland and boring, actually. Click [Accept] to carry on (with bland cookies).