Bliv bedre til at kommunikere

– løft din formidling og gør den vedkommende

Alle der arbejder professionelt med kommunikation ved, at det er svært. Først skal man afdække, om der overhovedet ér en historie, som er væsentlig for andre end os selv. Dernæst skal man have skabt den rigtige vinkel, som kan holde dig og kommunikationen på sporet. Det hele kan man lære!

Kenneth Ley Milling, journalist & kommunikationskonsulent

Du kender det sikkert. Du skal have lavet en god overskrift, der kan fange læserens interesse. Men det er svært. Ordene vil ikke rigtig forme sætningen, så den lyder korrekt.

Alle journalister og tekstforfattere kender til det. Men disse professionelle ordsmede forstår også, at det ofte er udtryk for, at man ikke har gjort dit forarbejde grundigt nok.

Men hvad skal man så gøre?

Skriveundervisning | Storyloft 2023 | photo by Andrew Neel

Book en workshop i god formidling

Læsere og brugere er hurtige til at afkode, om din historie vedkommer dem eller ej. Der er langt mere til god formidling end blot at skrive en fængende overskrift (eller rubrik, som det hedder i journalistsprog). Du skal jo ikke bare lave en overskrift, der får folk til at klikke; du skal lave indhold, der gør folk klogere.

Læseren skal føle sig informeret og oplyst på et højere niveau, end før han/hun læste din tekst, så din film eller hørte din podcast. Her handler det blandt andet om at kunne vinkle en historie.

Dét og meget mere kan de fleste lære; alle kan i hvert fald blive bedre til det. Du skal kunne bruge nogle fundamentale værktøjer, være konstruktiv kritisk og have det rette mindset.

Hos StoryLoft tilbyder vi workshops for virksomheder og organisationer, der ønsker at forbedre kommunikationen – internt såvel som eksternt. Det kan være for enkelt-medarbejdere eller for grupper, og vi tager ofte udgangspunkt i konkrete opgaver, som skal løses. To fluer med et smæk!

Vi kigger blandt andet på:

  • målgrupper
  • vinkling
  • budskaber
  • nøgleord
  • struktur
  • længde
  • timing
  • mediernes puls
  • SEO
  • og meget mere!

Har du brug for at høre mere, eller ønsker du at booke en skriveworkshop eller oplæg om ét konkret emne, så ræk ud. Enten pr. telefon, mail eller via StoryLofts kontaktformular.

Det har flere allerede gjort; blandt andre:


Ifølge det internationale magasin Forbes (2013) signalerer godt sprog: ’Attention to detail’, ’Critical thinking’ og ’Intellectual aptitude’. Omvendt sjusker man med sproget, kan det ifølge Forbes være en karrierebremse og resultere i svigtende indtægt for en virksomhed.

Like most other websites StoryLoft.dk uses cookies. They aim to track traffic and ensure optimal site performance only - quite bland and boring, actually. Click [Accept] to carry on (with bland cookies).